Loading Events

Karina Gauvin & Marc Boucher with / avec Ensemble Caprice- Ensemble vocal Arts-Québec

July 10 | 19:30 EDT Carleton Dominion-Chalmers Centre $15 – $75
14785551
DD
days
HH
hours
MM
min
SS
sec

Tickets

Unlimited available
Reserved Section without festival pass / Partie Réservée sans passeport du festival (GAUVIN – Festival-Plus)$75.00 + HST / TVH
Unlimited available
Reserved Section with festival pass / Partie Réservée avec un passeport du festival (GAUVIN- Festival Plus)$50.00 + HST / TVH
Unlimited available
General Admission without festival pass / Admission Générale sans passeport du festival (GAUVIN - Festival Plus)$50.00 + HST / TVH
Unlimited available
General Admission with a festival pass / Admission Générale avec passeport du festival (GAUVIN - Festival Plus)$25.00 + HST / TVH
Unlimited available
Student / Étudiant(e) (GAUVIN – Festival-Plus)$20.00 + HST / TVH
Unlimited available
Student with festival pass / Étudiant(e) avec un passeport du festival (GAUVIN- Festival Plus)$15.00 + HST / TVH

Karina Gauvin & Marc Boucher with / avec Ensemble Caprice- Ensemble vocal Arts-Québec

Karina Gauvin – soprano

Recognized for her work in the baroque repertoire, Canadian soprano Karina Gauvin sings Bach, Mahler, Britten and the music of the 20th and 21st centuries with equal success. The prestigious distinctions she has received include the title of “Soloist of the Year” awarded by the Communauté internationale des radios publiques de langue française, first prize in the CBC Radio competition for young performers, and the Virginia Parker Prize and Maggie Teyte Memorial Prize in London.

Karina Gauvin’s extensive discography – over 30 titles – has won numerous awards, including a “Chamber Music America Award” for her Fête Galante disc with pianist Marc-André Hamelin, and several Opus Prizes.

Her recent projects include a European tour and a recording of Ariodante (Handel) for EMI Virgin Classics, along with a European tour and a recording of Giulio Cesare for the Naïve House, both with Alan Curtis and Il Complesso Barocco. She has also sung the Martyrdom of Saint Sebastian and the Symphony No. 2 (Mahler) with the San Francisco Symphony Orchestra, under the direction of Michael Tilson Thomas. In 2009, she recorded Britten’s Les Illuminations with Les Violons du Roy under the direction of Jean-Marie Zeitouni, and she has just completed an album in honour of Anna Maria Strada del Po, with Alexander Weimann and the Arion Orchestre Baroque.

Karina Gauvin recently performed the Princess in Ravel’s L’enfant et les sortilèges with the Rotterdam Philharmonic and Yannick Nézet-Séguin, and she sang in Bach’s Johannes Passion with Les Violons du Roy and Bernard Labadie, on tour in Canada and then at Carnegie Hall in New York. Future seasons promise to be exciting: she will sing Armida in Handel’s Rinaldo at the Glyndebourne Festival, Giunone in Cavalli’s Callisto at the Bayerische Staatsoper, Vitellia in Mozart’s La Clemenza di Tito at the Théâtre des Champs-Elysées in Paris, and Armide in Gluck’s Armide with the Netherlands Opera.

 

Reconnue pour son travail dans le répertoire baroque, la soprano canadienne Karina Gauvin chante avec un égal bonheur Bach, Mahler, Britten et les musiques des 20e et 21e siècles. Au nombre des prestigieuses distinctions qu’on lui a décernées, on compte sa nomination au titre de « Soliste de l’année » par la Communauté internationale des radios publiques de langue française, le premier prix du Concours des jeunes interprètes de Radio-Canada, le prix Virginia Parker et le Maggie Teyte Memorial Prize, à Londres.
Elle chante avec les plus grands orchestres symphoniques, dont l’Orchestre symphonique de Montréal, le San Francisco Symphony, le Chicago Symphony, le New York Philharmonic et le Rotterdam Philharmonic, sans oublier les orchestres baroques tels Les Talens Lyriques, le Venice Baroque Orchestra, l’Accademia Bizantina, Il Complesso Barocco, l’Akademie Für Alte Musik Berlin, le Tafelmusik Baroque Orchestra et Les Violons du Roy. Elle a chanté sous la direction de Charles Dutoit, de Michael Tilson Thomas, de Bernard Labadie, de Christophe Rousset, d’Alan Curtis, de Sir Roger Norrington, de Kent Nagano, de Semyon Bychkov, de Huemut Rilling et de Yannick Nézet-Séguin et elle donne des récitals avec les pianistes Marc-André Hamelin et Angela Hewitt. Son importante discographie – plus de 30 titres – compte de nombreuses récompenses, dont un « Chamber Music America Award » pour son disque Fête Galante avec le pianiste Marc-André Hamelin, ainsi que plusieurs prix Opus.
Récemment, elle a chanté la Princesse dans l’Enfant et les sortilèges de Ravel, avec le Rotterdam Philharmonic et Yannick Nézet-Séguin, ainsi que la Johannes Passion de Bach avec les Violons du Roy et Bernard Labadie, en tournée au Canada puis au Carnegie Hall à New York. Les saisons qui viennent s’annoncent passionnantes : elle sera tour à tour Armida dans Rinaldo de Handel, au Glyndebourne Festival, Giunone dans la Callisto de Cavalli, au Bayerische Staatsoper, Vitellia dans La Clemenza di Tito de Mozart, au Théâtre des Champs-Elysées à Paris, et Armide dans Armide de Gluck, au Nederlands Opera.

 

Marc Boucher – baryton / baritone

Depuis près de 20 ans, le baryton canadien Marc Boucher mène une carrière active tant à l’opéra, au concert symphonique qu’au récital. À l’opéra, soulignons ses prestations à New York et Mexico dans le rôle de Zurga des Pêcheurs de Perles de Bizet, Pelléas dans Pelléas et Mélisande de Debussy à l’Opéra de Montréal, Escamillo dans Carmen de Bizet à Dublin, Citheron dans Platée de Rameau au Megaron d’Athènes et le Duc de Santa Fe dans Aben Hamet de Théodore Dubois. Il sera Golaud dans Pelléas et Mélisande au Festival d’Opéra de Québec et Publio dans La clemenza di Tito de Mozart à L’Atelier lyrique de Tourcoing.

Suite à l’intégrale des mélodies de Francis Poulenc sous étiquette ATMA, il a initié le projet d’intégrale des mélodies de Gabriel Fauré. Chantier énorme, l’intégrale des mélodies de Jules Massenet, occupe activement l’artiste. Le Conseil québécois de la musique décernait au baryton en janvier 2007 un prix Opus pour le disque de l’année, catégorie Musiques classique, romantique et postromantique. En 2009 il recevait le prix Opus pour son «rayonnement à l’étranger». Depuis 2011, Marc Boucher assume les fonctions de directeur général et artistique du Festival Classica à Saint-Lambert, Québec, Canada.

 

For nearly 20 years, Canadian baritone Marc Boucher has had an active career performing in operas, symphony concerts, and recitals. He has sung operatic roles in New York and Mexico, including Zurga in Bizet’s The Pearl Fishers, Pelléas in Debussy’s Pelléas et Mélisande with the Opéra de Montréal, Escamillo in Bizet’s Carmen in Dublin, Citheron in Rameau’s Platée at the Megaron in Athens, and the Duke of Santa Fe in Théodore Dubois’ Aben Hamet. Upcoming appearances include Golaud in Pelléas et Mélisande at the Festival d’Opéra de Québec and Publio in Mozart’s La clemenza di Tito with the Atelier lyrique de Tourcoing. Following the release of the complete songs of Francis Poulenc in autumn 2013 on the ATMA label, he embarked on the complete songs of Gabriel Fauré. Marc Boucher is currently working on another major undertaking, the complete songs of Jules Massenet. In January 2007, he received the Conseil québécois de la musique’s Opus Award for Recording of the Year in the Classical, Romantic and post-Romantic Music category, and in 2009, he was the recipient of the Opus Award in the Outreach Outside Quebec category. Since 2011, Marc Boucher has served as the general and artistic director of Festival Classica, in SaintLambert, Quebec, Canada.

 

A German Requiem  J Brahms and J.S Bach excerpts from Cantata Ich habe genug BWV82a

Karina Gauvin – soprano

Marc Boucher – baritone / baryton

 

                           Ensemble Caprice                          

Ilya Poletaev – piano

Ruxandra Oneaca – piano

Sophie Larivière – flute / flûte

 

Ensemble vocal Arts-Québec

Matthias Maute – conductor / chef

 

Program

Brahms – Ein deutsches Requiem /  A German Requiem (arr. Brahms for piano 4 hands / pour piano 4 mains)

J.S. Bach: Cantata BWV 82a Ich habe genug  

 

 

Friday, July 10, 2020  /  Le vendredi 10 juillet 2020

7:30 pm  /  19 h 30

Carleton Dominion-Chalmers Centre

Air conditioned / Climatisé

 

Save $15-$25 with your Music & Beyond 2020 Pass!

Épargnez 15$-25$ avec votre Passeport du festival 2020!

Click here to buy your pass / Cliquez ici pour acheter votre passeport

Details

Date:
July 10
Time:
19:30
Cost:
$15 – $75
Event Category:

Organizer

Music and Beyond
Phone:
613.241.0777
Email:
boxoffice@musicandbeyond.ca
Website:
www.musicandbeyond.ca

Venue

Carleton Dominion-Chalmers Centre
355 Cooper Street
Ottawa, Ontario K2P 0G8 Canada
+ Google Map
Website:
https://carleton.ca/cdcc/

Other

Accessibility
Wheelchair accessible / accessible aux fauteuils roulants
Air-conditioned
Air-conditioned / climatisé

Refund Policy

All sales are final. Tickets cannot be refunded or exchanged unless an event is cancelled by Music and Beyond.


Politique de remboursement

Toutes nos ventes sont fermes. Nous ne pouvons ni rembourser ni échanger les billets, à moins que Musique et Autres Mondes n’annule un événement.

Login


Create an Account!
Forgot Password?
Registration is disabled.

Want to Login?

Forgot Password?